RPG
ArmaGedOn

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Kryształy Czasu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Strona Główna -> O Systemach
Autor Wiadomość
Achaja
Odkrywca Nowych Światów :Armagedończyk:
Odkrywca Nowych Światów :Armagedończyk:



Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Kraina Gumisiów

PostWysłany: Pon 13:17, 30 Paź 2006    Temat postu: Kryształy Czasu

Nie napiszę za dużo bo by się walnąć można w łepetynę tyle tego, ale w zamian za to wy możecie dodawać co nieco od siebie (zawsze pisać źródło z linkiem... bądź bez linka ^^)


Historia Systemu

ryształy Czasu były jednym z pierwszych polskich systemów RPG. Ich pierwotna wersja została stworzona przez Artura Szyndlera i krążyła w "półświatku" graczy nie pod postacią kompletnego, wydanego drukiem podręcznika, lecz jako kilkanaście komputerowych plików.
Kolejna wersja Krzyształów, niezbyt różniąca się od pierwowzoru, była wydawana, od 1993 roku, na łamach "Magii i Miecza". Początkowo ukazywały się teksty jedynie Artura Szyndlera, później, wraz z upływem czasu, KC'y poczęli tworzyć inni autorzy. Po kilku latach teksty dotyczące systemu obejmowały już wiele stron, niestety porozrzucanych po licznych numerach "MiM'a". Dla MG prowadzących Krzyształy było to dosyć uciążliwe - do gry potrzebny był spory stosik gazet . W okolicach kwietnia 1994 roku w "Magii i Mieczu" znalazła się zapowiedź pojawienia się Krzyształów w wersji książkowej, zaś w wielu kolejnych numerach - kolejne odroczenia terminu ukazania się podręcznika. I tak mijał czas. Ekipa prowadząca "MiM'a" zmieniała się, a Kryształów dalej nie było. W końcu, na wiosnę 1998 roku, po czterech latach oczekiwań, światło dzienne ujrzała podstawka do KC'tów. Kryształy Czasu w wersji podręcznikowej zawierają wiele zmian, w stosunku do swych poprzednich wersji. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć stworzony całkowicie od nowa system magii, czy poprawiony system prowadzenia walki (choć trzeba przyznać, że daleko mu jeszcze do doskonałości).
Orchia doczekała się także swej historii i dokładnego opisu zamieszkujących ją ras - są to jedne z "mocniejszych" stron podręcznika. Nakreślony został także wygląd jednego z dziewięciu archipelagów - Archipelagu Centralnego (różniący się od tego,zamieszczonego kiedyś na łamach "Magii i Miecza"). Kryształy nie są już także systemem stworzonym przez jedną osobę - lista autorów jest dosyć długa i obejmuje dwanaście osób, w tym tak znane osobistości polskiego półświadka RPG jak Andrzej Miszkurka, Tomek Kreczmar,Darosław J. Toruń czy Jacek Komuda.



Hehe Blue_Light_Colorz_PDT_31 I teraz wy się wysilcie Blue_Light_Colorz_PDT_02


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T'har
:Smocza Furia:
:Smocza Furia:



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Aderspah

PostWysłany: Wto 16:28, 31 Paź 2006    Temat postu:

Kryształy Czasu Blue_Light_Colorz_PDT_17 . Ten system ma trzy podstawowe wersje które generalnie oopierają się na systemie magii ale nie tylko. Ten system to niemal trzy osobne systemy które opisuja ten sam świat. A tak na dokładkę, dzięki dość dużej swobodzie pozostawionej mistrzowi gry i dość dokładnie opisanej historii Archipelagu Centralnego, można swobodnie prowadzić sesje w przeszłości; lub w przyszłości skoro już o tym mowa Blue_Light_Colorz_PDT_01. Pozatym Kryształy Czasu są tak opracowane że bardzo łatwo można zaadaptować przygody z innych systemów. Wystarczy tylko nieco się "ostukać" z nimi. Nawiązując do stosika gazet o którym wspomniała Achaja, różne "perełki" do KC były wydawane na łamach "Magii i Miecz" aż do nr 9/99. Choć by zagrać w pierwszą wersję wystarczyło "tylko" pierwsze 15 gazet Blue_Light_Colorz_PDT_03 . W sieci nadal można odszukać najnowszą wersję podręcznika do KC wraz ze sporą ilkością materiałów dodatkowych. Podsumowójąc cały system jako jedność Blue_Light_Colorz_PDT_02 napisze jeszcze że aby grać w KC trzeba lubic liczyć, dużo liczyć.


[img]To tyle od zagorzałego fana Kryształów Czasu Blue_Light_Colorz_PDT_01 [/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nathenne
Bad Mod :Armagedończyk:
Bad Mod :Armagedończyk:



Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 16:50, 20 Gru 2006    Temat postu:

Tak w kryształach trzeba dużo liczyć... dlatego karty postaci zawsze robi T'har Blue_Light_Colorz_PDT_31, a co do ilości materiałów.... T'har i jego niodłączny na sesjach przepakowany plecak.... a co do perełek to prima aprilisowy numerek gazety jest chyba najlepszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T'har
:Smocza Furia:
:Smocza Furia:



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Aderspah

PostWysłany: Nie 12:50, 24 Gru 2006    Temat postu:

Fakt Jai mojebiedne przepakowane plecaki Blue_Light_Colorz_PDT_15. Bo było i ch kilka, kilkanaście kilo w plecaku to przecieżnie bagatela. Zaś primaaprilisowe wydanie gazetki żeczywiście jest zabawne. Uważajcie na paladyna Arturiusa Blue_Light_Colorz_PDT_01

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T'har
:Smocza Furia:
:Smocza Furia:



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Aderspah

PostWysłany: Wto 23:20, 26 Cze 2007    Temat postu:

I jeszcze male sprostowanko Blue_Light_Colorz_PDT_11 .
Po malej praktyce(0,5 roku) w prowadzeniu, wcale nie potrzeba calego stosika gazet by prowadzic. Wiekszosc znajdowala sie juz w glowie(przynajmniej te najwazniejsze zeczy:). Gracze ktozy maja podobny staz z systemem uzpelniaja luki w wiedzy MG(czasami az nazbyt skutecznie). Tak wiec przy odrobinie dobrej woli, sporej dozie wyobrazni i "malej" praktyce mozna swobodnie prowadzic poczatkowe przygody bez kart postaci, np. w plenerze Blue_Light_Colorz_PDT_06 .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dżuma Andromeda
SMG i Kartograf :Armagedończyk:
SMG i Kartograf :Armagedończyk:



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Gdzieś za Ciemnym Lasem

PostWysłany: Śro 10:41, 27 Cze 2007    Temat postu:

To miło ale to raczej nie na TYM forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T'har
:Smocza Furia:
:Smocza Furia:



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Aderspah

PostWysłany: Nie 19:10, 02 Gru 2007    Temat postu:

Nie uważam tego forum za plener. Pozatym już raz próbowałem bawic sie w mistrza gry i bardzo szybko to ucięłaś. Tak wiec nie mam zamiaru niczego rozkręcać bez twojego pozwolenia bo szkoda zachodu. Tak więc może kiedyś na TYM forum ale napewno nie bez twojego pozwolenia. Zadowolona ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dżuma Andromeda
SMG i Kartograf :Armagedończyk:
SMG i Kartograf :Armagedończyk:



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Gdzieś za Ciemnym Lasem

PostWysłany: Wto 22:17, 11 Gru 2007    Temat postu:

Chciałam jedynie podkreślić, że tu testujemy to co mamy od nas...
Więc ok... zróbcie przygodę... obojętnie w jakim miejscu... bylebyście też popracowali... do zrobienia jest księga czarów-dalsze poziomy, mitologia-era 2, a także system postaci i opisy miejsc oraz bestariusz dokończyć.... sporo jak na razie xP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RPG Strona Główna -> O Systemach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin