|
|
Autor |
Wiadomość |
Morfiri
Gość
|
Wysłany: Śro 22:58, 16 Sie 2006 Temat postu: *projekt* budowa postaci v0.4 |
|
|
Na chwilę obecną mamy już troszkę ^^ (dzisiaj w nocy może zajmę się rozpiską modyfikacji klasowych.)
[link widoczny dla zalogowanych] 99,9%
Baza umiejętności : 10
Cechy fizyczne
Siła fizyczna [SF]
Kondycja [KON]
Cechy manualne
Zręczności [ZR]
Zwinności [ZW]
Cechy Umysłowe
Percepcja [PE]
Siła woli [SW]
Cechy społeczne
Ogłada [OGŁ]
Wrażenie [WR]
Siła fizyczna określa budowę ciała i siłę - osoby z wysoką SF to przeważnie osiłki o słabej kondycji fizycznej.
Kondycja określa jaką sprawność ma twoja postać - dobrym przykładem może być np. atleta.
Zręczność określa jak zręczne twoja postać ma palce - np. iluzjonista zabawiający ludzi kartami, bądź jakiś dobry rzemieślnik (np. zegarmistrz)
Zwinność określa gibkość, szybkość i płynność ruchów ciała - dobrym przykładem zwinnej postaci mogą być akrobaci.
Percepcja - zmysły postaci. Wysoka percepcja ułatwia dostrzeganie, zauważanie ukrytych rzeczy, przejżenie przez iluzję, orientację w ciemnych pomieszczeniach.
Siła woli - określa na ile nasza postać jest odporna na magię umysłu, nałogi, stres, hipnozę.
Ogłada - odpowiada za nasz stosunek niejako ze światem, czy gdy coś mówimy ton naszego głosu brzmi pogardą czy szacunkiem , czy mowa naszego ciała wydaje się agresywna czy przyjazna jak nas odbierają ludzie gdy staramy się na nich oddziaływać.
Wrażenie - odpowiada za nasz wygląd to jak nas odbiera przechodzień patrząc na nas czy myśli ale piękna elfia dama, czy też ale obleśny tłusty wieprz.
*Rasy w budowie: 99,9%
*Klasy w budowie: 99,9%
*Poziomy: 99,9%
--------------------------
Poziomy:
2 - poziom : 500exp
3 - poziom : 1500exp +1stat
4 - poziom : 3000exp
5 - poziom : 5000exp +1stat
6 - poziom : 7500exp
7 - poziom : 10500exp +1stat
8 - poziom : 14000exp
9 - poziom : 18000exp +1stat
10 - poziom : 22500exp
11 - poziom : 27500exp +1stat
12 - poziom : 33000exp
13 - poziom : 39000exp +1stat
14 - poziom : 45500exp
15 - poziom : 52500exp +1stat
16 - poziom : 60000exp
17 - poziom : 68000exp +1stat
18 - poziom : 76500exp
19 - poziom : 85500exp +1stat
20 - poziom : 95000exp
21 - poziom : 105000exp +1stat
Oto mniejwięcej sklasyfikowany podział poziomu. Postać dostaje na 1-szym poziomie 3pkt do statystyk. Które rozdaje jak jej się podoba. Potem co drugi poziom (poczynając od 3-go) otrzymuje dodatkowy punkt.
PS. Sprawa wilkołaka. Może później / kiedyś dodam to do edytora, ale...
Wilkołak po przemianie uzyskuje : +3 SF, +2 KO, +2 PE, -2 ZR, -4 OG, -4 WR, -2 SW. Forma 'wilka' zwiększa siłę fizyczną i zmysły podmiotu, jednak z racji że zmienia się w potwora rosną mu pazury i traci część swojej zręczności, nie potrafi mówić (! - ewentualnie mówi 'warkiem' albo baaaaardzo grubym głosem ; Drzuma, Ak, czekam na komentarz) I wyglądem odstrasza innych, jednocześnie w tej formie łatwiej może stracić nad sobą panowanie.
PS.2 Czekam na edycje zaklęć pod system gry. Ludzie od 'czarowania' powinni się tym zająć. Wszak jeszcze brakuje paru elementów (jak życie itp.) i z tym musze skonsultować się z Akiem.
PS.3 Wnioskuje o wybranie 3-4 "Bajkopisaży" albo czegoś w tym stylu... prościej narratorów / mistrzów gry. I danie im oddzielnych poddziałów wraz z moderatorem. Jeśli nie wiadomo oco chodzi to tłumaczę:
Utworzyć oddzielny odłam forum 'Świat' , bądź co lepiej "Scenariusze" albo temu podobne. Wybrać 3-4 osoby z grona obecnych modków i utworzyć dla każdego z nich oddzielny dział na scenariusze w tym odłamie forum. Co dawałoby niejaką kontrole GMów całej przygody i łatwiejsze rozdawanie doświadczenia postaciom. Jakiś porządek musi być, prawda?
Ostatnio zmieniony przez Morfiri dnia Sob 0:59, 16 Wrz 2006, w całości zmieniany 17 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 13:50, 17 Sie 2006 Temat postu: Na specialne życzenie Morfiri |
|
|
Ja zaproponował bym inny system może nieco bardziej złożony ale dający więcej możliwości operowania nim
Cechy fizyczne (Niejako wynikająca z Budowy ciała)
Siła fizyczna [SF]
Kondycja [KON]
Cechy manualne (Wynikające z ordynaci ruchowej)
Zręczności [ZR]
Zwinności [ZW]
Cechy Umysłowe
Percepcja [PE]
Siła woli [SW]
(Z rozmysłem unikam Inteligencji i Roztropności bo te cechy niejako należą do gracza samego :P i tego jak zdecyduje odgrywać postać )
Cechy społeczne
Ogłada [OGŁ]
Wrażenie [WR]
Siła fizyczna określa nam jakiej postury jest postać A kondycja w jakiej kondycji ogólnej jest jeśli Np. jest to 2 metrowy gości który nie specjalnie ćwiczy ale ma sporą masę to będzie miał sporą SF ale nikłą kondycje. Miast lekko atleta sprinter raczej do postawnych nie należy ale ma świetną kondycje.
Co do cech manualnych taki np. krasnolud rzemieślnik na pewno ma zręczne palce (np. składa przeczesz zegary) Więc ma sporą zręczności, ale do Zwinnych nie należy ogółem. Zręczności należy brać pod uwagę do działań precyzyjnych (Otwieranie zamków składanie zegarka itp.) Natomiast Zwinności to niejako gracja ruchu własnym ciałem ,tancerz może mieć dwie lewe ręce, ale na pewno porusza się płynie i z granią, ma więc wysoką Zwinności.
Cechy umysłowe to percepcja nie jest to po prostu to co widzimy ale ogół naszych zmysłów nawet ślepiec może mieć wysoką percepcje przecież słyszy czuje itp. Ktoś o wysokiej Percepcji łatwiej odnajdzie kogoś ukrytego łatwiej wyczuje że to na co patrzy to iluzja itp. Natomiast Siła woli to nasza odporności na np. stres, nałogi, magią działającą na umysł, hipnozę.
Co do cech społecznych Ogłada odpowiada za nasz stosunek niejako ze światem, czy gdy coś mówimy ton naszego głosu brzmi pogardą czy szacunkiem , czy mowa naszego ciała wydaje się agresywna czy przyjazna jak nas odbierają ludzie gdy staramy się na nich oddziaływać. Podczas gdy Wrażenie odpowiada za nasz wygląd to jak nas odbiera przechodzień patrząc na nas czy myśli ale piękna elfia dama, czy też ale obleśny tłusty wieprz.
Dalej mamy problem statystyk Tz. Drugo planowych. Więc wypadam z pytaniem co dokładnie tam jest nam potrzebne??
Udźwig?? Proszę bardzo wykorzystujemy Cechy Fizyczne ale jak to sprawa do przedyskutowania.
Unik?? Mamy tu dwie przydatne cechy z różnych grup Percepcja i zwinności XD
Szybkości?? Znów dwie cechy podobnie jak przy uniku lub jedna lub nawet inna mieszanka :P
Itp. Itd. Możecie dać jakieś wytyczne, do tego lub zdać się na jedną osobę, sprawa otwarta i w pełni że tak powiem demokratyczna, potem można nawet odpowiednie umiejętności tworzyć, nie trzeba ich nawet przypisywać do statystyk, niech MG decyduje czy Walka mieczem będzie łączona z siła czy zręcznością a może pół na pół ?? Przecież różnie to bywa w czasie gry nie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Morfiri
Gość
|
Wysłany: Czw 14:08, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja powiem tak, napisał to Aku, teraz jak to czytam to się z nim zgadzam. Taki podział jest o wiele lepszy i bardziej pasuje do narracyjnego stylu. Pałeczka się dzieli, ale wreszcie ktoś zaczął myśleć ~~"...
Teraz sprawa rozdania punktów na te cechy, z rozmowy z Akiem wynika że najlepiej każdej rasie przypisać bazowe cechy, potem lekko je zmodyfikować przez klasę postaci, a na końcu dopiero dać pare punktów na modyfikacje graczom. W sumie to też jest dobry pomysł, chyba najlepszy w tym wypadku.
Pozostaje jeszcze sprawa podrzędnych umiejętności. Ile tego ma być, w jakim kierunku ma się trzymać? Jak 'mniejwięcej' będziemy przeliczać to wszystko. Proszę bardzo o 'wytyczne' do zarządce - Drzuma, wykaż się chociaż wskazówkami ~~'...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darn
Dobry Żołnierz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Zapośladkowo
|
Wysłany: Czw 16:24, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tia potwierdzam te powyżej wypociny są moje, wylogowało mnie == a nim dałem komeraż samo obrony miałem tycią awarie prądu w domu ==#
Ogólnie rzecz ujmując można dać te stałe punkty „startowe” na rasę, potem modyfikować przez klasę i kilka punktów od siebie, jak komuś chce się bawić można jeszcze dodać ceregiele typu:
Otyły Plus do czegoś minus do czegoś itp.
O umiejętnościach nie trzeba specjalnie myśleć, można je dodawać aktywnie a usz coś tam komuś tam się przypomni że jest potrzebne. Po prostu jak ktoś się na czymś zna to lepiej to wykonuje ( Albo w ogóle jest w stanie to to robić ) A tak to wszytko można podciągnąć pod statystyki bazowe. Należy też pamiętać że jaki system nie stworzycie(stworzymy??) na bank nie będzie doskonały i po to tutaj są MG żeby być sędzią stanowym, to na jego rozsądku się będzie wszystko opierać, dzięki zasadą po prostu zapobiegniemy nadmiernemu chaosowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dżuma Andromeda
SMG i Kartograf :Armagedończyk:
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Gdzieś za Ciemnym Lasem
|
Wysłany: Czw 16:35, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Wypociny XD łaaa...
No ale na poważnie... chłopaki zostawiam to wam bo ja... no cóż... ja sie tu gubię... lepiej zajme sie rysowaniem i pisaniem Księgi czarów, ras i zwierzątek :3
Hieh... ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darn
Dobry Żołnierz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Zapośladkowo
|
Wysłany: Czw 19:31, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Myślałem nieco nad podziałem statystyk ze względu na rasę Co sądzicie mniej więcej o czymś takim:
--------- BAZA----KBIETY----LUDZ-----KARZEŁ----ORK----TROLL----ELF---Drow
[SF]------10---------(-2)--------+1-------+2---------+4-------+3------(-4)----(-3)
[KO]------10--------(-1)--------+1-------+3----------+1-------+4------+1 ----+1
[ZR]-----10------------------------------------------------------(-1)------+1 ------
[ZW]-----10-------------------------------(-3)---------(-1)------(-2)----+2 ----+2
[PE]-----10----------+1-------------------(-1)------------------+1-------+1 ----+1
[SW]----10---------------------(-3)-------+4--------+1-------+2----------- ----+1
[OG]---- 10---------+1--------+1---------(-4)-------(-3)------(-4)------(-3) ---(-4)
[WR]-----10--------+1--------------------(-1)--------(-2)------(-3)------(+2) ----+2
Sorki że nie równo ale na szybko pisze bo notatki robie na papierze ^^”
Ps. jak to jest że wpierw akceptujecie mi postać a potem ją edytujecie tak bez żadnej informacji ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Morfiri
Gość
|
Wysłany: Czw 20:58, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz co, w zasadzie to nawet dobry podział. Wygląda na zrównoważony ^^'... Trzeba się jeszcze zastanowić nad klasami... i kurde będzie dużo 'dodaj - ujmij' xD No ale cóż... hmm... z tego co widzę to cechy są w normalnym systemie 20-kowym, conajmniej w skali tak wyglądają, więc hmm... 3 pkt na własne modyfikacje? czy może 5... żeby postać jakoś wyoryginalizować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darn
Dobry Żołnierz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Zapośladkowo
|
Wysłany: Pią 20:33, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
A właśnie, co do tych czarów, może chwilowo przystopuj konie, bo póki system nie stanie na własnych nogach, to potem może się okazać że części zaklęć, w swym opisie nie dość że z nim nie współgra, to jeszcze na domiar złego w ogóle nie pasuje (Tu dzież nie w ten krąg magii się wpina) jak tylko dorwę i się zgadam z Morfiri to system ruszy z kopyta i w tedy będzie trzeba lekko po przeprawiać to i owo. Z resztą nie wiem czy taki podział magii jest dobry hy, nad tym tez trzeba pomyśleć …
Ostatnio nasunęła mi się pewna myśl , pytanie niemal, bo tak siedzimy i się bawimy w robienie systemu ale jaki postęp technologiczny zakładamy w nim?? Czy epokę kamienia łupanego, erze brązu?? A może czas karabinów maszynowych albo coś jeszcze bardziej odległego?? Niby głupie pytanie ale całokształt niejako może nam zmienić XD więc musze je zadać jaki niby postęp technologiczny zaznać mają gracze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darn
Dobry Żołnierz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/6 Skąd: Zapośladkowo
|
Wysłany: Pon 17:33, 11 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Mnie osobiście łapie katatonia, a może apopleksja, jak widzem opisy niektórych postaci, eh jak i to jak mi przeprawili kartem, ale mniejsze z tym, a na brawa ciut za wcześnie ledwie zrobiliśmy wstęp do systemu … trza jeszcze poprawić TYLE rzeczy że aż mnie mdli…
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dżuma Andromeda
SMG i Kartograf :Armagedończyk:
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Gdzieś za Ciemnym Lasem
|
Wysłany: Wto 21:44, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Heh... No good... bierzcie się "chłopcy" do roboty bo ja, Tsume, Elein i Mrija (ona naj mniej XD) robimy Mitologię, choć przyznam, że w porównaniu z tym co wy próbujeciem zrobić... to bułeczka z masełkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Morfiri
Gość
|
Wysłany: Wto 22:26, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A więc tak... cholera wie co my mamy jeszcze dopracowywać w tym systemie (poziomy, obrażenia / obrone, bla bla XD) ale już zacząłem (z nudów - projekt strony do szkoły odstawiłem na weekend) robić generator postaci - link w głównym poście.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dżuma Andromeda
SMG i Kartograf :Armagedończyk:
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Gdzieś za Ciemnym Lasem
|
Wysłany: Śro 14:28, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
łaaa... ^^ Morf.. mówiłam że ci kocham? XD Nie no tak na poważnie to skoro zacząłeś robić to z nudów to niech ci się non stop nudzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|